حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) شهادت ۶ فلسطینی در بمباران جنوب غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) هلاکت و اسارت جدید چند نظامی صهیونیست توسط مقاومت فلسطین + فیلم (۶ خرداد ۱۴۰۳) لاپید: کابینه نتانیاهو باید فورا با مبادله اسرا موافقت کند پیام تسلیت اسماعیل هنیه در پی درگذشت مادر سید حسن نصرالله بایدن: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود صهیونیست‌ها نتانیاهو را قاتل خواندند | درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان در تل‌آویو + فیلم وزرای دفاع آمریکا و چین دیدار می‌کنند حماس: خروج اشغالگران از غزه و توقف جنگ اولویت اصلی است هزاران نفر در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + فیلم (۵ خرداد ۱۴۰۳) پیام آیت‌الله میرباقری دربارۀ حضور در انتخابات بورل خطاب به اسرائیل: دستورات دیوان بین‌المللی کیفری الزام‌آور است تاکید سران قوا بر ایجاد فضای‌ انتخاباتی |نحوه ثبت‌نام اعلام شد گفت‌وگوی «لاوروف» با سرپرست وزارت امور خارجه مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی نایب رئیس پارلمان بحرین: به زودی روابط خود را با ایران از سر می‌گیریم ابراز همدردی ۱۱۵ نفر از سران کشورها، سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی با ملت ایران هزاران شهرک‌نشین صهیونیست به خیابان‌ها ریختند چهار کشتی آمریکایی در سواحل فلسطین به گل نشستند تداوم حملات حزب‌الله به مواضع و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

گزارش وحیدی از اوضاع امنیتی کشور| همه وظایف‌شان درباره حجاب را انجام بدهند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۱۹۷۳
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
گزارش وحیدی از اوضاع امنیتی کشور| همه وظایف‌شان درباره حجاب را انجام بدهند+ فیلم
وزیر کشور گفت: اوضاع امنیتی کشور بسیار خوب است و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی بسیار مسلط هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد اظهار داشت: ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاه‌ها به هیچ وجه نداشتیم؛ آن‌ها بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند که جای قدردانی و تشکر دارد. آنچه که ما داشتیم، برعکس بوده؛ مواردی حتی اندک از هتاکانی داشتیم که رعایت قانون نکردند که باید دقت کرده و آن را رعایت کنند، زیرا این امر قطعی است و برابر قوانین عمل می‌شود.

وزیر کشور افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر با احترام تذکر لسانی که وظیفه عموم مردم است را، انجام می‌دهند و همین مقدار کفایت می‌کند و باقی را باید دست ضابطین بگذاریم. آمران معروف و ناهیان منکر باید با کمال احترام و در حد همان تذکر یادآوری کنند.

وحیدی با بیان اینکه همه مسئولانی که در حوزه حجاب دست اندرکار هستند، موضوع را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما مطالبات زیادی در این حوزه دارند و  مسئله حجاب در جامعه مطرح است. عمده و قاطبه بانوان خود را در زمینه حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی و یک ارزش عرفی و نیز یک قانون متعهد می‌دانند؛ اما دسته اندکی هستند حجاب را رعایت نمی‌کنند که تعداد این افراد نیز بسیار کم است. این افراد هم باتوجه به توصیه‌هایی که شده و کار‌هایی که در حال انجام است، امیدواریم حجاب را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که  طبق قانون در این حوزه وظیفه دارند، باید کار خود را انجام دهند، ادامه داد: همه بخش‌ها باید وظایف خود را انجام دهند. حجاب به عنوان یک ارزش عرفی، قانونی و الهی باید مدنظر قرار گیرد. کسانی تلاش می‌کنند که این ارزش مهم را نادیده بگیرند، ما خطاب به آنان توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی قانونی و عدم رعایت قانون به هر زبان و هر گفته‌ای مردود است. این حرف‌ها از دیدگاه مسئولان مربوطه دور نخواهد ماند.

وزیر کشور تاکید کرد: معنایی ندارد که عده‌ای تلاش کنند یک امر قانونی و ارزشی را که برای صیانت از خانواده، تحکیم خانواده و صیانت از هویت بانوان ما حائز اهمیت است، را کنار بزنند. افراد باید در رفتار و گفته‌های خود دقت کنند در غیر این صورت به عنوان مروج بی قانونی باید با آن‌ها برخورد شود.

وحیدی، در بخش دیگری از سخنانش درباره حوادث اخیر در کشور مبنی بر ترور و قتل افراد و ایجاد ناامنی گفت: اوضاع امنیت کشور بسیار خوب است و دستگاه‌های مختلف، بر اوضاع مسلط هستند. اقدامات جنایت‌کارانه که منجر به شهادت آیت‌الله سلیمانی شد و اتفاق تلخی که در سبزوار افتاد، نشان داد چگونه بعضی افراد بی‌هویت، به خود اجازه می‌دهند به حریم دیگران تجاوز کنند و حتی به راحتی منجر به قتل شوند.

وی با بیان اینکه عاملان این حوادث بلافاصله دستگیر شدند، افزود: انتظار این است که چنین افرادی در فضای عمومی محکوم شوند. همچنین کسانی که برای هر مسئله کوچکی حرف می‌زنند، اما در این مواقع سکوت می‌کنند، اکنون این سوال مطرح است که چرا این روز‌ها به میدان نمی‌آیند و چیزی نمی‌گویند. این نشان می‌دهد افرادی هستند که نمی‌خواهند جنایت‌ها را ببینند و به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند.

وزیر کشور تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی کار خود را انجام می‌دهند. با این اتفاقات نیز با قدرت برخورد خواهد شد.

وحیدی در ادامه درباره انتخابات امسال اظ‌ها رداشت: انتخابات مهم‌ترین اتفاقی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم و مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت کشور است تا  تمهیدات لازم را از لحاظ مقدمات کار، توجیه دست اندرکاران، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن مقدمات چه در حوزه مسائل فناورانه و چه در سایر بخش‌ها پیش بینی کند.

وزیر کشور اظهار داشت: اکنون یک طرح در خصوص انتخابات در مجلس مطرح است و یک لایحه نیز از سوی دولت تهیه، نهایی و به مجلس ارائه شده است؛ ما منتظریم  نتیجه طرح مشخص شود که آیا تبدیل به قانون می‌شود یا نه. در طرح مجلس تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد؛ بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید داوطلبان از مسئولیت خود استعفا دهند، اما در طرح جدید این زمان سه ماه است. منتظریم که اگر این طرح  به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود، طبق آن عمل کنیم در غیر این صورت بر اساس قانون فعلی عمل می‌شود.

وحیدی در عین حال با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات اکنون دنبال می‌شود، تاکید کرد: در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها جلسات برگزار می‌شود.

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز گفت: برای این کار نیازمند یکسری هماهنگی‌ها با شورای نگهبان هستیم و تلاش بر این است که حداقل بخش‌هایی از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وحیدی همچنین به ارائه لایحه راهپیمایی و اعتراضات به مجلس اشاره کرد و بیان داشت: ما سه کار را دنبال کردیم؛ در وهله اول دستور العملی که وزارت کشور تهیه کرده و ابلاغ شده است. دوم طرحی که در مجلس پیرامون این موضوع در حال بحث است و سوم لایحه‌ای که دولت تهیه کرده و به مجلس فرستاده است. اکنون از سه مسیر این موضوع در حال تعقیب شدن است. ما معطل نماندیم. وزارت کشور فعلا دستورالعمل را تهیه و ابلاغ کرده است. هر موقع که چه طرح مجلس و چه لایحه دولت به نتیجه برسد، مبنای کار قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور درباره آخرین نتیجه تشکیل کمیته تقسیمات کشوری گفت: ما در مصوبات امروز دولت هم تصویب شهرستان جدید داشتیم و هم چند بخش جدید را مصوب کردیم. به هر حال، چون جزء نیاز‌ها و خواسته‌ها عمومی مردم است امروز دولت مفصل در این حوزه بحث کرد. مسائل استانی نیز در حال بررسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->